Pondělí, Středa:
8:00-11:30 12:00-17:00
Úterý, Čtvrtek:
8:00-11:30
Žádost o souhlas správce daně s ukončením činnosti
Daňový subjekt, který je právnickou osobou zanikající bez právního nástupce, je povinen předložit současně se žádostí o výmaz z obchodního rejstříku nebo obdobného veřejného rejstříku souhlas správce daně, u kterého je registrován.
V této věci je oprávněn jednat:
daňový subjekt - právnická osoba; za právnickou osobu jedná statutární orgán nebo ten, kdo prokáže, že je oprávněn jednat jejím jménem podle jiného právního předpisu,
zaměstnanec právnické osoby nebo jiná fyzická osoba, která vykonává činnost této právnické osoby - právnická osoba je může pověřit, aby jednali jejím jménem před správcem daně v rozsahu tohoto pověření,
zmocněnec zvolený daňovým subjektem nebo ustanovený zástupce,
společný zmocněnec nebo společný zástupce,
prokurista právnické osoby - při správě daní je oprávněn jednat jejím jménem, může-li podle udělené prokury jednat samostatně.
Daňový subjekt je povinen vyžádat si souhlas všech správců daně, u nichž je k některé dani registrován (žádost tedy budete podávat, jak u finančního úřadu, který spravuje vaši daň z příjmů, tak dále např. u finančního úřadu, který spravuje vaši daň z přidané hodnoty, pokud se liší).
Po nabytí účinnosti zákona č. 456/2011 Sb., o Finanční správě České republiky, ve znění pozdějších předpisů, územní pracoviště téhož finančního úřadu tvoří v souhrnu tentýž finanční úřad.
Pokud budou všechny daně daňového subjektu spravovat územní pracoviště téhož finančního úřadu, stačí podat pouze jednu žádost a uvést v ní rozsah pro celý finanční úřad.
Žádost je možné podat:
písemně (v listinné podobě), a to buď prostřednictvím provozovatele poštovních služeb, nebo osobně přímo u správce daně; písemná podání musí být vlastnoručně podepsána osobou, která podání činí,
ústně do protokolu u příslušného správce daně, nebo
elektronicky (blíže viz bod 16) za použití aplikace "Elektronická podání pro Finanční správu (EPO)", popř. prostřednictvím datové schránky.
Obraťte se na příslušný finanční úřad, resp. na jeho územní pracoviště, na němž je uložen spis.
Informace o uložení spisu lze nalézt v "Pokynu č. GFŘ-D-12, o finančních úřadech, jejich územních pracovištích a o umístění spisu nebo jeho příslušné části", a dále v "Pokynu č. GFŘ-D-13, ke změně umístění spisů v rámci finančního úřadu".
Od 1. ledna 2013 je na území České republiky zřízeno 14 finančních úřadů, a to pro jednotlivé kraje, pro hlavní město Prahu, a dále Specializovaný finanční úřad.
Finanční úřad vykonává věcnou působnost prostřednictvím svých územních pracovišť, na nichž jsou uloženy daňové spisy poplatníků.
Kontakt poplatníků s finančními úřady je zajištěn prostřednictvím územních pracovišť finančních úřadů.
Obraťte se na finanční úřad, resp. na jeho územní pracoviště, na němž je uložen spis, a to na jeho Odbor (Oddělení) registrační, příp. na Oddělení vyměřovací a vymáhací, pokud není Odbor (Oddělení) registrační zřízen.
Před osobní návštěvou se u správce daně informujte o jeho úředních hodinách pro veřejnost.
Kontakty na orgány Finanční správy naleznete na internetových stránkách Finanční správy České republiky.
Na finančním úřadu předložte žádost o souhlas s ukončením činnosti.
Předepsané formuláře nejsou stanoveny.
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.
Finanční úřad rozhodne o žádosti do 2 měsíců ode dne jejího podání.
Pokud finanční úřad ve stanovené lhůtě nerozhodne, má se za to, že souhlas byl udělen.
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
Další činnosti nejsou stanoveny.
Podání lze učinit datovou zprávou:
odeslanou prostřednictvím datové schránky,
opatřenou uznávaným elektronickým podpisem a odeslanou prostřednictvím aplikace "Elektronická podání pro Finanční správu (EPO)", která je pro podání v daňových věcech elektronickou podatelnou správce daně; podání v daňových věcech nelze zasílat na e-mailovou adresu podatelny konkrétního správce daně,
odeslanou prostřednictvím aplikace "Elektronická podání pro Finanční správu (EPO)" s ověřením identity podatele způsobem, kterým se lze přihlásit do jeho datové schránky.
Účinky podání má rovněž úkon učiněný vůči správci daně za použití datové zprávy bez uznávaného elektronického podpisu nebo za použití jiných přenosových technik, které je správce daně způsobilý přijmout, pokud je toto podání do 5 dnů ode dne, kdy došlo správci daně, potvrzeno nebo opakováno některým z výše uvedených způsobů elektronické komunikace, nebo písemně, popř. ústně do protokolu.
Proti rozhodnutí správce daně o žádosti o souhlas s ukončením činnosti se můžete odvolat, a to ve lhůtě 30 dnů ode dne doručení rozhodnutí.
Je-li vaše žádost zamítnuta, můžete další žádost podat nejdříve po uplynutí jednoho měsíce ode dne, kdy bylo zamítavé rozhodnutí doručeno.
Sankce nejsou stanoveny.
10.04.2015
Bez časového omezení.